Serwis briefpanel.pl zawiera interesujące artykuły i aktualności z branży marketingowej. Ponadto, w serwisie można umieścić wizytówki firmy. Jeżeli jesteś właścicielem firmy marketingowej dodaj wpis darmowy lub wpis premium w naszym katalogu stron www.
Ponieważ współcześnie największym tego typu medium jest Internet, to właśnie w tym miejscu dokonywanych jest najwięcej transakcji kupna-sprzedaży.
Z handlem elektronicznym wiąże się wiele zagadnień, takich jak: dostarczanie informacji sprzedażowej, elektroniczny transfer pieniędzy, marketing bezpośredni czy kreowanie wizerunku marki. Kwestię handlu elektronicznego można rozpatrywać na dwóch płaszczyznach, z punktu widzenia internautów – konsumentów oraz przedsiębiorców – właścicieli sklepów. Niewątpliwie jednak e-commerce niesie wiele korzyści dla obu zaangażowanych stron.
Najważniejsze dla przedsiębiorcy jest stworzenie funkcjonalnego sklepu internetowego i korzystanej dla odbiorców oferty z konkurencyjnymi cenami produktów. Kolejną kwestią jest zapewnienie bezpieczeństwa transakcji, na które składają się dane osobowe klientów zakładających konta w sklepie internetowym, jak i formy płatności za zakupione towary. Dzięki narzędziom dostępnym w Internecie przedsiębiorca zajmujący się handlem elektronicznym jest w stanie rozszerzyć swoją działalność i zyskać nowych klientów. Wykorzystując nowe kanały komunikacji i narzędzia internetowe, może budować świadomość marki wśród użytkowników, kreując jej wizerunek i budząc zaufanie wśród potencjalnych klientów. Tego typu działania można prowadzić już przy niewielkim nakładzie kosztów.
Nowe formy promocji pozwalające rozszerzyć działalność to dla przedsiębiorcy nie jedyna korzyść. Zaletą handlu elektronicznego jest stosunkowo niski koszt prowadzenia działalności. Sklep internetowy nie wymaga dużej powierzchni użytkowej, ponieważ towar na bieżąco jest dostarczany z hurtowni, a także dużej ilości pracowników potrzebnych przy obsłudze klientów. Ułatwiony jest również kontakt z klientem, który posiada imienne konto w sklepie internetowym, a wszelkie zapytania może przesyłać drogą mailową.
Tym samym konsumenci coraz częściej wybierają opcję dokonywania zakupów drogą elektroniczną, wiedząc, że bez wychodzenia z domu mogą zapoznać się ze szczegółową ofertą sklepu, która dostępna jest na stronie całą dobę. W razie wątpliwości odpowiedź na przesłane pytanie otrzymają mailem, który zwyczajnie zastępuje bezpośredni kontakt ze sprzedawcą.
Dla użytkowników Internetu dokonywanie zakupów w ramach handlu elektronicznego jest oszczędnością czasu, zwłaszcza że mają też możliwość porównania ofert różnych sklepów w jednym miejscu. W Internecie jest wiele serwisów, w których promują się sklepy internetowe, zamieszczając oferty swoich produktów. Dla przedsiębiorców jest to doskonała okazja do zyskania nowych klientów, zaś dla konsumentów poznania opinii na temat sklepu i jego towarów. Przykładem funkcjonalnej porównywarki jest serwis GdzieObejrze.pl, który skupia zarówno sklepy internetowe, jak i stacjonarne. Użytkownicy Internetu mają możliwość sprawdzenia specyfikacji poszukiwanych produktów i odnalezienia na mapie sklepu, który dany towar oferuje.
Nie ulega wątpliwości, że rozwój e-commerce zmienia postać tradycyjnego handlu, przynosząc korzyści przedsiębiorcom i konsumentom, którzy za pośrednictwem sieci teleinformatycznych mają możliwość łatwiejszego niż dotychczas nawiązania kontaktu. Efektem jest zwykle szybka decyzja zakupowa, zwiększająca procesy sprzedażowe, które przekładają się na zysk przedsiębiorcy.
Ponadto, dzięki nowoczesnym narzędziom, właściciele sklepów internetowych mają możliwość kompleksowej analizy własnych e-sklepów. Pozwala na to m.in. Platforma Inteligentnego Wspomagania e-Handlu (PIWeH), skierowana dla sklepów internetowych z dziesięciu najpopularniejszych branż funkcjonujących w Internecie. Narzędzie przedstawia rzetelne informacje, pozwalające na podejmowanie słusznych decyzji biznesowych, a dostarczone wskaźniki dla e-commerce pozwolą na bieżąco mierzyć efektywność sklepu internetowego.